Welkom bij Huisvest.nl. Wij vinden het belangrijk dat u weet hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan. In dit privacybeleid leggen wij uit welke gegevens wij verwerken, waarom wij dat doen en hoe wij deze beveiligen.
Huisvest.nl is een handelsnaam van Compliance Condo B.V. (kvk: 95458859) (hierna: ‘wij’, ‘we’, ‘ons’ of ‘onze’) verwerkt persoonsgegevens in de rol van verwerkingsverantwoordelijke zoals vastgelegd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (de ‘AVG’).
Wij kunnen de volgende persoonsgegevens van u verwerken:
Basisgegevens zoals uw voor- en achternaam, aanspreektitel, geslacht, de naam van het bedrijf waar u werkzaam bent, uw functie en eventueel het bijbehorende senioriteitsniveau.
Contactgegevens zoals uw postadres, telefoonnummer (vast en/of mobiel) en e-mailadres.
Aanvullende persoonsgegevens waaronder identificatiegegevens, geboortedatum, nationaliteit en burgerlijke staat.
Financiële gegevens, bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer, indien relevant voor betalingen of vergoedingen.
Technische gegevens zoals uw IP-adres, het type apparaat dat u gebruikt voor het bezoek aan onze website, bezochte pagina’s en gegevens over het gebruik van nieuwsbrieven en mailings (zoals leesgedrag en klikgedrag).
Sollicitatiegegevens indien u bij ons solliciteert, zoals informatie over uw opleiding, loopbaan en motivatie.
Overige persoonsgegevens die u actief aan ons verstrekt of die wij verkrijgen via contactmomenten, openbare bronnen of derden, voor zover deze gegevens nodig zijn voor de doeleinden zoals beschreven in dit privacybeleid.
Wij verkrijgen uw persoonsgegevens in de meeste gevallen rechtstreeks van u, bijvoorbeeld wanneer u:
gebruikmaakt van onze diensten;
onze website bezoekt of een digitaal formulier invult;
zich aanmeldt voor een evenement of nieuwsbrief;
met ons communiceert per e-mail, telefoon of anderszins;
solliciteert op een functie binnen onze organisatie.
Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verkrijgen via derden, waaronder:
wederpartijen of betrokken instanties in het kader van een lopende samenwerking of procedure;
openbare registers, zoals het Handelsregister van de Kamer van Koophandel;
algemeen toegankelijke bronnen, waaronder websites en publicaties.
Voor een goede samenwerking en dienstverlening is het noodzakelijk dat wij persoonsgegevens verwerken. Wij doen dit uitsluitend met een duidelijk doel en binnen de kaders van de geldende wet- en regelgeving. Uw persoonsgegevens kunnen worden verwerkt voor de volgende doeleinden:
1. Dienstverlening en inhoudelijke advisering
Wij verwerken persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de voorbereiding, uitvoering en afronding van onze dienstverlening. Denk hierbij aan het verstrekken van juridisch of beleidsmatig advies, het samenstellen van toegankelijke informatie over huisvestingsprocedures, en het afhandelen van communicatie en administratie.
2. Voldoen aan wettelijke verplichtingen
Wij verwerken persoonsgegevens indien dit noodzakelijk is om te voldoen aan wet- en regelgeving, zoals fiscale en administratieve bewaarplichten of sectorale compliance-eisen, bijvoorbeeld voortvloeiend uit de Woningwet, de Wet goed verhuurderschap of de AVG.
3. Communicatie en relatiebeheer
Wij kunnen u benaderen met relevante informatie, zoals:
nieuwsberichten over ontwikkelingen in de volkshuisvesting;
publicaties, whitepapers of kennisdossiers;
uitnodigingen voor bijeenkomsten of digitale events;
updates over lokale wet- en regelgeving.
Wij doen dit om relaties met gemeenten, woningcorporaties, maatschappelijke instellingen en andere stakeholders te onderhouden en te versterken.
4. Websitegebruik en optimalisatie
Wij analyseren het gedrag van bezoekers op onze website om de inhoud en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Hierbij maken wij onder meer gebruik van cookies en analysetools. Meer informatie vindt u in onze cookieverklaring.
5. Evenementregistratie
Wanneer u zich aanmeldt voor een bijeenkomst, verwerken wij uw gegevens om:
uw registratie te bevestigen;
praktische informatie toe te zenden;
deelname te administreren.
6. Kwaliteits- en tevredenheidsonderzoek
Na afronding van een project of deelname aan een bijeenkomst kunnen wij u uitnodigen om feedback te geven. Uw mening helpt ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.
7. Beveiliging en toegangsbeheer
Indien u een fysiek kantoor van Compliance Condo bezoekt, kunnen wij uw naam registreren bij binnenkomst. Hiermee waarborgen wij de veiligheid van bezoekers en medewerkers. Cameratoezicht in entreezones en parkeervoorzieningen wordt uitsluitend ingezet voor toezichtdoeleinden en beelden worden niet opgeslagen.
8. Werving en selectie
Wanneer u bij ons solliciteert of deelneemt aan een wervingsactiviteit, verwerken wij de door u verstrekte gegevens ten behoeve van de sollicitatieprocedure. Uw gegevens worden tot maximaal vier weken na afronding van de procedure bewaard, tenzij u toestemming geeft voor een langere bewaartermijn (maximaal één jaar).
Wij mogen uw persoonsgegevens alleen verwerken als daarvoor een rechtsgrond bestaat. De bovenstaande verwerkingen vinden plaats op basis van een van de volgende rechtsgronden uit de AVG:
Voor de uitvoering van een overeenkomst
Vanwege een wettelijke verplichting
Met uw toestemming
Vanwege een gerechtvaardigd belang
Het kan nodig zijn dat wij uw persoonsgegevens delen met derde partijen. Dat kan in onder meer de onderstaande gevallen:
Om onze (juridische) diensten te kunnen verlenen.
Om aan wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen, bijvoorbeeld een of een melding bij een toezichthouder of autoriteit.
Externe leveranciers die wij inschakelen voor verwerkingen zoals beschreven in deze privacyverklaring, zoals onze ICT-leveranciers
Derde partijen die betrokken zijn bij de hosting of organisatie van onze events
Indien nodig worden met niet-verwerkers schriftelijke afspraken gemaakt op basis van privacy convenanten.
Derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf eveneens verantwoordelijk voor de verwerking van die gegevens en voor de naleving van de AVG. Als een derde uw persoonsgegevens verwerkt als verwerker namens ons, dan sluiten wij een verwerkersovereenkomst af die voldoet aan de eisen van de AVG. Met niet-verwerkers worden indien nodig ook schriftelijke afspraken gemaakt zoals privacy convenanten.
Als een van onze externe leveranciers persoonsgegevens verwerkt buiten de Europese Economische Ruimte, dan zal onze schriftelijke overeenkomst met hen passende maatregelen omvatten, meestal standaard contractbepalingen.
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor wij ze hebben verzameld en vastgelegd.
Als er sprake is van een wettelijke bewaarplicht of een bewaartermijn op grond van beroeps- of gedragsregels dan houden wij die termijnen aan.
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies, misbruik of onbevoegde toegang.
U heeft het recht om:
Uw gegevens in te zien
Uw gegevens te laten corrigeren of verwijderen
De verwerking van uw gegevens te beperken
Bezwaar te maken tegen de verwerking
Uw gegevens op te vragen (dataportabiliteit)
Een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens
Heeft u vragen of wilt u gebruikmaken van uw rechten? Neem dan contact met ons op via:
Compliance Condo B.V. | Huisvest.nl
T.a.v. Functionaris Gegevensbescherming
Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid van tijd tot tijd te wijzigen. Wij raden u aan deze pagina regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte blijft van eventuele aanpassingen. In geval van substantiële wijzigingen zullen wij dit kenbaar maken via een duidelijk bericht op onze website. Indien wij uw persoonsgegevens voor een ander doel willen gebruiken dan waarvoor ze oorspronkelijk zijn verzameld, zullen wij u daarover vooraf actief informeren.