Op basis van de Woonvisie van uw gemeente bouwen wij een plug-and-play platform. Hier vinden woningzoekenden, huurders, verhuurders en professionals toegankelijke, overzichtelijke en persoonlijke informatie over huisvesting, in heldere taal.
Informatie over (sociale) huur zit verspreid over tientallen loketten.
Wettelijke verplichtingen m.b.t. communicatie richting burgers nemen toe.
Aandachtsgroepen (zoals jongeren, statushouders, ouderen) raken snel de weg kwijt.
Verhuurders kennen de regels niet of volgen ze niet.
Woningzoekenden worden van A tot Z ondersteund. Voor elke situatie is een route uitgestippeld naar de juiste informatie of het juiste loket.
De focus ligt hierbij op aandachtsgroepen en lokale uitdagingen.
Senioren
Jongeren
Alle andachtsgroepen
Urgentie
Ondersteuning bij het contract
Huurders krijgen het overzicht over hun rechten én plichten. Het wordt het laagdrempelig gemaakt om in actie te komen bij schending van hun rechten, met heldere informatie over hun opties en toegang tot de juiste ondersteuning:
Meldpunt Goed Verhuurderschap
Toeslagenhulppunt
Het Juridisch Loket, rechtswinkel
Bijzondere bijstand (juridisch)
Rechtsbijstand
In plaats van te investeren in escalatie en het stigmatiseren van verhuurders, kunt u inzetten op bewustwording en compliance. Met onze handvatten worden verhuurders optimaal ondersteund in hun verhuurderschap:
Welke regels gelden
Wanneer vergunningen nodig zijn
Wat ‘goed verhuurderschap’ inhoudt
Investeren in duurzaamheid
Nieuwe woonvormen financieren via het Rijk of de Gemeente.
Professionals raadplegen gemakkelijk de juiste informatie ter ondersteuning van hun taakuitvoering. Zo wordt de werking van het volkshuisvestingsbeleid versterkt en realiseren alle partijen samen een belangrijke efficiëntieslag.
Plug & play platform
Lokaal aangepast voor elke gemeente
Voor burgers én verhuurders
Met alle landelijke wet- en regelgeving, voorzieningen en subsidies.
Toegespits op de lokale voorzieningen op basis van de Woonvisie en beleidsdoelen
24/7 Toegankelijk, begrijpelijk en actueel
Door informatie over wonen, zorg en welzijn op één plek samen te brengen, ontstaat overzicht. De samenhang tussen beleid, regelingen en ondersteuningsstructuren wordt zichtbaar, voor zowel bewoners als professionals. Dit stimuleert samenwerking tussen partners en voorkomt dubbele loketten of gemiste kansen.
Inventarisatie van lokale opgave op basis van de Woon(zorg)visie, het jaarverslag en aanvullend beleid
Aansluiting op landelijke regels (Wgh, Wbh, etc.)
Ontwerp en inhoudelijke opzet
Hosting en onderhoud wordt geregeld
Plug & Play binnen 2 maanden
24/7 monitoring van het platform, en externe links
De Woon(zorg)visie van uw gemeente is de leidraad. Dit wordt gecombineerd met uw verantwoordelijkheden vanuit relevante wet- en regelgeving. Om de ervaring compleet te maken wordt dit aangevuld met relevante informatie van andere overheidsinstanties en lokale partners. Daarnaast gebruiken wij uitsluitend legitieme bronnen en data van bijvoorbeeld het CBS en Primos - Datawonen.
Met 24/7 monitoring van het platform wordt downtime van links tot een minimum beperkt.
Plug & play-platform waarin alle relevante wet- en regelgeving op één plek samenkomt
Begrijpelijke weergave van beleid, toegespitst op de persoonlijke situatie van de gebruiker
Volledig toegankelijk, meertalig, en afgestemd op NT1/NT2
Sluit aan op bestaande kaders, zonder extra loketten of nieuwe structuren
Schaalbaar naar andere domeinen: zorg, bestaanszekerheid, etc.
Stimuleert investeren in duurzaamheid en nieuwe woonvormen
In de regio Arnhem hebben wij samen met Stichting Storydocz (ANBI), een digitaal platform opgezet dat inwoners helder en snel wegwijs maakt in het complexe landschap van sociale huur. Huisvest 026 vormt een blauwdruk voor andere gemeenten die hun wooninformatie toegankelijk en begrijpelijk willen maken. Niet alleen om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, maar om écht dienstverlenend te zijn. Lees meer: